FAQ's
Cele mai frecvente întrebări și răspunsuri pentru acestea
PPC este prescurtarea de la “pay per click” și reprezintă denumirea generică de plată pentru click în cadrul platformelor de reclamele plătite.
Reclamele plătite (PPC) sunt o parte din marketing, ele reprezintă ramura de “advertising”, respectiv publicitate în limba română.
Activând în publicitate plătită fac parte din domeniul de marketing digital însă nu inseamna că voi acoperi întreg spectrul de marketing.
Advertisingul pune în aplicare strategiile de marketing dependente de acțiunile plătite.
Cu toate că dețin cunoștiinte vaste în marketing-ul digital la nivel general, nu voi oferi serviciile mele decât pentru publicitate plătita prin intermediul canalelor disponibile.
Am colaborări strânse cu oameni de marketing cu vastă experiență și pot oferi oricand la cerere recomandări.
La fel ca și în cazul marketingului, documentarea și experienta acumulată imi oferă un bagaj extraordinar de informații de branding însă nu voi activa pe nici un proiect decât pe ramura de publicitate plătită.
Voi recomand cu drag colaboratori cu experiență la cerere.
Recomand întotdeauna clienților să opteze pentru cea mai potrivită variantă atât financiar cât și la nivel de cunoștiințe.
Este foarte greu să ceri unui potențial client să-ți ofere o remunerație corect raportată la aportul tău în business-ul lui dacă acesta nu și-o permite.
Tocmai de aceea, mai ales în cazul business-urilor mici sau a acelor business-uri cu volum mic de vânzari datorat nișelor restrânse sau chiar a business-urilor mici care sunt în curs de dezvoltare și nu pot susține volumuri mari de comezi recomand plata la cerere astfel încât sa poată beneficia de serviciile mele și să-și acorde astfel răgaz să crească.
Odată cu creșterea volumul de interacțiune va crește, la fel și business-ul, si va rămâne la latitudinea clientului dacă va opta pentru colaborare lunară sau va angaja intern o persoană ce care să o pot îndruma.
Recomand serviciile de consultantță și training oricând colaboratorul potențial are capacitatea să administreze singur un cont de publicitate.
Indiferent de nivelul business-ului, de volumul de vânzări recomand consultanța ca o alternativă mai eficientă pentru beneficiar, acesta având tot controlul asupra campaniilor, având factorul decizional asupra lui și nu în ultimul rând acumuland un bagaj de cunoștiințe valoros pentru viitor.
Serviciile de acest gen sunt oferite în general de persoane specializate în acest domeniu.
La o simplă căutare ve-ți găsi o arie de prețuri pentru astfel de servicii de la 50Euro până la sute sau chiar mii de Euro.
Prețurile variaza de obicei în funcție de cât de mare este agenția, strategia de prețuri a fiecărei agenții, etc. Fiecare advertiser iși calculează prețul după diverși factori.
În cazul meu prețurile sunt întotdeauna susținute de rezultate, nu am și nu am avut niciodată colaborări neprofitabile, iar principalul meu obiectiv este să găsesc rentabilitatea din prima lună astfel încât colaboratorul meu să își poată permite serviciile mele mai departe.
Având colaborări în care am mărit vânzările clienților mei cu până la 2300%, cu cheltuieli de până în 10% din valoare coș sunt de părere ca nu prețul serviciilor mele face diferența, diferența o face clientul, oferta lui, capacitatea și disponibilitatea lui de creștere reală.
Plată lunară se referă la serviciile pentru care clientul optează să ma ocup eu exclusiv de contul sau conturile sale de publicitate plătită (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, LinkedIn sau Waze Ads).
La acest tip de colaborare se întrunesc niște condiții în baza unui contract valabil pe o perioadă de minim un an, condiții de natură financiară (comision, onorariu lunar, etc) cât și condiții de eficiență pe toată durata contractului (tagheturi, rezultate, măsurare și creștere rezultate,etc).
Acest tip de colaborare include mentenanță lunară a campaniilor, timp în care sunt direct responsabil de rezultatele înregistrate.
Plată la cerere se referă la serviciile pentru care clientul nu optează să ma ocup exclusiv eu de contul sau conturile sale de publicitate plătită (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, LinkedIn sau Waze Ads) situație în care aportul meu asupra campaniilor sau a conturilor clientului se face doar la cerere, prin solicitare în scris, cu cerințe și obiective clar transmise.
Realizarea acestora se face prin interacțiune izolată, de cele mai multe ori solitară, contorizată, cuantificată și remunerată la nivel de ore de lucru, instanță în care urmărirea și administrarea campaniilor se face ulterior de către clientul beneficiar. În această situatie este de sine înteles că acel client deține un bagaj de cunoștiințe necesar să poată gestiona contul respectiv de reclame.
Consultanța și trainingul, adesea comparate cu meditațiile, reprezintă serviciile oferite de mine prin interacțiune directă cu clientul, fie sub formă de întâlnire directă la biroul meu fie telefonic asistat după caz de un soft de partajare monitor (TeamView sau AnyDesk).
Aceste servicii se oferă pur si simplu la nivel teoretic, explicat, fără acțiuni asupra contului din partea mea.
Această formă de colaborarea s-a realizat adesea în cazul companiilor cu angajat dedicat pe postul de digital marketing sau cu persoanele cărora li s-a atribuit această sarcină și are ca principal rol îmbogătirea bagajului de cunoștiinte aplicate.
Este o buna opțiune și pentru managerii de afaceri mici de tip start-up, part time business sau hobby business ( artizanat, artă, etc).
Acest tip de serviciu este cel mai avantajos financiar și este foarte favorabil pentru că oferă încă de la început un bagaj de cunoștiinte, tehnici și practici menite să ajute la optimizarea inițială a reclamelor astfel economisindu-se foarte mult buget care altfel s-ar fi irosit pe încercări și teste.
În oricare din variantele disponibile, atât la plată cu abonare lunară, plată la cerere sau consultanță serviciile oferite de mine se achită în baza facturii emise la termenul stabilit în contract.
Contractul pentru consultanță și cel de servicii la cerere fiind necesar pentru “prestări servicii” conform legislație în vigoare și nu prezintă clauze, excepție făcând binenteles clauza de confidențialitate.
Contractul de abonare lunară se negociază individual cu fiecare client.
Fiecare potenția client va trebui să aplice pentru a putea aduna mai ușor informațiile fiecărui proiect, pentru a putea selecta mai usor potențialii colaboratori.
Rezultatele foarte bune din ultimii ani împreuna cu pasiunea extraordinară pentru acest domeniu au făcut ca timpul de lucru să devină foarte limitat.
În online, timpul efectiv de lucru concentrat, cu atenția și toate funcțiile neuronale intens exploatate se reduce la maxim 6 – 8 ore pe zi.
Astfel cu colaborările curente, cu volumuri de cereri din colaborări și împreună cu cele din advertising propriu se reduce considerabil numărul de potențiali noi clienti, mai ales în cazul celor care doresc colaborare pe termen lung prin abonare lunară.
Compartimentarea și organizarea internă imi permit gestionarea a peste 36 conturi active simultan, iar fluxul clienților și al nișelor pe care activează aceștia sunt în continuă mișcare atfel permițându-mi flexibilitate.
Valorile cognitive sunt nelimitate, și îmi doresc să acumulez cât mai mult bagaj de cunoștiinte pentru a fi cel mai bun. Tocmai de aceea activez în nișe foarte variate și nu m-am ancorat în prima nișă care mi-a râspuns favorabil.
La fel cum fiecare client își dorește cât mai mult cu cât mai puțin cheltuit, așa caut și eu cât mai mult cu cât mai putin efort posibil.
Acesta este și principalul moiv pentru care am împârțit serviciile pe categorii care se raportează direct proporțional cu volumul de cunoștiințe ale potențialilor colaboratori (clienți). Cu cât un potențial colaborator intelege mai bine fenomenul online și platformele folosite, cu atât este mai ușor să colaborăm și implicit mai ieftin pentru acesta, și cu cât este mai dificil întreg procesul cu atât mai mult se îngreunează și scumpește colaborarea.
Nu mă tem și nu m-am temut niciodată de complexitatea proiectelor, singura reținere și principalul motiv pentru care am decis implementarea serviciilor de consultanță și plată pentru servicii la cerere este nivelul de cunoștiințe și disponibilitaea sau capacitatea de întelegerea a colaboratorilor a ceea ce înseamna mediul online si promovarea plătită.
Bineînteles, tocmai de aceea am pus la dispoziție oferte de servicii de consultanță și/sau plată la cerere, servicii care nu obligă financiar sau nu încapacitează afacerile mici, pentru a putea dezvolta împreună atât afacerea ta cât și bagajul tău de cunoștiinte.
Pentru a crește nu trebuie decât să fii dispus să inveți ce e util și eficient pentru afacerea ta în cele mai bune condiții.
Mă poți contacta oricând completând formularul de colaborare apăsând butonul “APLICĂ!” și voi reveni în cel mai scurt timp posibil.
Probabil sună a clișeu exprimarea de mai sus, însă nu este unul pentru că pur și simplu nu am un program fix și un interval fix alocat zilnic pentru întâlniri de ultimă oră.
Urgentele la fel, sunt un clișeu, un mit în digital marketing și advertising, astfel dacă un proiect din varii motive este catalogat ca fiind “urgent” în 90% din cazuri este un proiect deja eșuat.
Principalul atu în online este planificarea, pentru urgențe nu vă mai deranjați sa aplicați pentru ca nu lucrez cu termene strânse și proiecte condamnate la eșec.